torsdag 29. september 2011

Duftsprang

 Friskt som kløvereng i vindsus ligger lukten av kjønn og dufter drømmende søvnfri i sommersøte farger.
Mosemjuk spilles min streng vibrert til euforiske høyder og det dugger under himmelhvelv

Ser du fuglen med fjæren i nebbet? Det er jeg som holder deg make og nå flyr jeg bort med deg. Tar deg med til alle ganger, også den siste.

Du lukker øynene og nyter, ser jeg, alt dette billedlige fløtefargede hot shot som farer sødmefylt over og ligner deg, viking, med flagrende skjortel i sprang over støvelhav og lukten, lukten bringer mat til sultne mager over alle hauger. Det er livet i lukten, mitt og ditt og alle duer små de er følger med som øyer på en snor, klessnor med figurative klyper i vakre gjennomsiktige farger vaier i takt med tiden, vår tid, sanset gjennom bomull med din logo kjenner jeg deg og du er nær meg, over under ved siden, uansett hvor du er, er du en seiler som seiler og deler visdom, sprøyter din sjø med meg og gjør meg hel, hel som ett helt hav av alt.


---------------------©Laila Bonsaksen---------------------------

2 kommentarer:

  1. Flott blogg/side Laila, med mange av dine gode tekster. Setter jo kanskje mest pris på Rot(tor)savn, som jeg ikke har sett før. Lykke til videre..

    SvarSlett
  2. Hei Tor, så fint å sjå deg!:)

    Tusen takk for din trivelige kommentar, setter stor pris på den! Det gleder meg at du liker 'Rotsavn'. Mange kvister som får kjenne dette og ikke alle finner like lett inn til ett nytt og varmt, om annerledes rotsystem, men det er lov å være heldig iblandt:=)
    Ikke helt nytt dette heller selv om det ikke har vært 'publisert' før. Kommer nok mye gammelt stoff her, men også mye nytt etterhvert.

    Ha ei god helg og så håper jeg at du kikker inn til meg igjen:)

    SvarSlett

Koselig om dere vil legge igjen et lite spor etter dere, setter stor pris på det:)