onsdag 21. september 2011

Blott en hud men like leiken

Huden, min harpe, spiller duggvåte, luftsvaiende anemoneenger over sammensmeltet
himmelhav
rører nydusjet ved kjernen av forvillet alltone, ånder uhørlig symfonimelankoli gjennom rusduftende kanalbuet horisont av lengsel
spilt mot fjell, mot stille daler der elver renner i takt med seg selv og intetheten
i evig flyt
overhuden slikker strenger, smaker jordekraften, vil leve der
aldri dvale, døse, sprekke i sine finmaskede cellelinjer
sanse helhetlig silkemønster uten en unote av hat
fjærberørt, smelte sandkorn foruten underliggende terra
pulsere dunlett sfærisk i selvet

Englebestøvet mahognispenn flyr naken
vibrerer sansenes innvendighet utover og opp til sanger av ur
der tidens første edel finnes kosmosbevart

underhuden klimprer blottet søvnløs, uferdigspilt…lengtende



                                            © Laila Bonsaksen

------------------------------------<>---------------

2 kommentarer:

  1. Som alltid et spennende dikt å lese:)

    tror jeg har funnet ut hvordan du endrer det slik at bloggen din kommer frem i følgerlista mi. Trykk på ''fbli medlem på dette nettstedet'' så trykk ''andre instillinger'' deretter trykk ''rediger bloggerprofil'' ..så tror jeg du kan legge til bloggen din slik at andre finner deg:)

    SvarSlett
  2. Takk Lindami:=)

    Har prøvd å følge anvisningen din, men det så litt anerledes ut enn du forklarer her. Håper likevel at jeg fikk det til og at jeg nå ligger som en følger til deg.

    Ha en fin kveld! Klem fra mamma:)

    SvarSlett

Koselig om dere vil legge igjen et lite spor etter dere, setter stor pris på det:)